Pages

28 November 2010

Lepas geram....grrrr~

Owk, arini me nk story skit pasal salah sebuah bb service provider neh.
Bulan sa-wol tahun dpn genap seht years (sakit ati nk mentioned the exact years) me subscribe service ngan... should me just put it as BABO!
From the very first day me subscribed their services...very da slow la dier py action tuk activekan my line...grrrr
Have to wait more than a week for my line to be activated!
What make things even worse, only after more than 3-4 months, bru I got my first bill statement!
So, my monthly statement...was not accurate at all la kan...
Can u imagine, bulan September bru dpt bill bulan April???
Da tuh, contained only bill for that month...da tau menda tu deme lambat kuarkan statement due of some ridiculous silly reasons (from my POV!) WTH!
What kind of services that they actually provide???
Pehtu, bleh plak tanpa segan-silu call my number and ask me to settle all my payment from bulan 4-9!
Wah2....time nk provide services....slow cam siput sedut!
Tp bila time payment...kalah 4G services dier py advanced!
Tp, ada me kisah?? So, me pun hentam abes-abesan la kan org yg call me tuh...padan muker dier!
Well, customer is always right kan! So, amek ko!
Cam2 la alasan dier bg, tp ada me kesah??? Tu masalah korunk la...da taw nk provide services...polished kaw2 la dlu skills tu!!
Ni men hentam jer..tp duit nak!
Dier speaking baek py ngan me, then me balas lg baek la py tuk dier > High class English language, ingat kite neh low class sgt kew???
Beserla org tgh marah kan, laju jer la ayat2 tu kuar...Nasib dier la kan!
Puas ati hentam dier, bleh dier selambar jer ckp..'So, when can u settle all ur outstanding balance??'
Wah2....me balas balik la....'When I feel like I wanna paid!' keke...padan muker ko!
Bleh dier balas, 'Can U settled it by today?? Since I'm going to update Ur account afterwards.'
Grrrr....BABO!
Then I asked him to email me the latest bill statement contain all those outstanding payment (which is totally their fault!) la kan
'I will decide later whether to pay right away...or maybe a couple of months later!' Tuuuuuuuuut.....I disconnected the phone call! Hahahaaa~
Right away he sent me an email attached with the bill statement...
Umph......
Bla me da settled kan sume payment.....a few months later...menda tu jadi balik!
Not updated bills masih dihantar to me every months!
Grrrrr!!!
So, me sentiasa akan cuba fully utilised penggunaannya 24/7 klu bleh!
& byr bla me rasa nk bayar..normally at the very last day until me got their reminder keke~
Tp, masalahnya once balik kg....no service coverage!!!!BABO betoila!!!Sakitnyer jiwa.....
Now, mesT terty2kan napew me tak terminate jer my subscribtion ngan deme tu kan???
E2la pasal...babo gak ker me neh actually???
My answer would be.....MALAS!
MALAS nk daftar baru...MALAS nk isi form....pendek cter MALAS nk dgr kata2 manis spt mereka itu lagi (T_T)
But, one thing for sure...b4 next year..I'm going to terminate their services!!
Konon nk provide mobilities la kat users...tp, cam2 probs la plak yg comes in package!
Moral of the story is...don't be a dumb user cuz the power is in your hands!!!
And to those that provide services to public.....jgnla ikut sesedap buku lali korunk jew~ Ktorg bayar taw!

2 comments:

Ainismaira said...

teruk betul ye bb BABO tu.. org nak wat bb die pn nak wat jugak.. tp servis tah pape T_T

rieyzajunkisshi said...

bungkus lg bagus!
tiap x tgk iklan deme kat tb, rasa menyampah sgt2!
cam hebat jer....tp babo!
mesia pun tak abes2 upgrade service..sibuk nk ke luar!
eeee...geram...grrrr~