Pages

30 November 2013

Walimatulurus Pertama

Hello peeps! It's been a while I'm not updating my blog (budget mcm ramai sgtla org tgg u update ur blog kan?? haha)
Lately sangat busy..of course with works...& my bro's wedding
Alhamdulillah on 23rd Nov 2013 around 10am++ my bro officially become a husband to my beloved sis in law~
The akad ceremony was held at Masjid Al-Imam Al Ghazali, Bandar Manjalara, Kepong
The reception was held also at the same place..kat dewan situ jgk hoho
Rombongan from our family bertolak dgn 4 buah kereta from my sis house at Shah Alam, while others relatives came from various places
Plan awal nk bertolak around 7:30am++..tp biasala...harusla terlewat beberapa jam kan keke >__<
Da la masing2 tido lewat cuz nk siapkan balance hantaran yg masih berselerak mwahahaaa
Applauded for our hard work!!

Majlis bermula dengan a simple engagement ceremony first, just tukar2 hantaran n cincin...as simple as that
Afterwards bru majlis akad bermula...bp x akad erk?? x ingat la, rs lebih sekali kot..satu sebab tok kadi tu salah sebut nama hahaha....hairil k not hairul...pastu boleh plak tok kadi sebut najihah binti hanim..abes tu nama ayahnya nak letak mana?? tok kadi plak yg gabra apehal??? mcm comel je..macam sweet je tok kadi tu :p

If pandang dr sudut +ve..maybe tok kadi tu nk loose up my bro py gabra la kot..manala tau kan...husnuzon la gtu..~
At that time entah nape...all mixed up feelings suddenly burst out...tatau nak describe..padahal yg kawin tu abg kot..n the bride org lain kot
Maybe sebab he's the only brother we have kot..n this is our first time having a wedding ceremony...kot la kan...
Nampak my mum mcm lost je..maybe dier pun sebak kot..finally his son is getting married yabedabeduuuuu!
My mum da lama voice out her longing to have a grandchildren..so bro, work hard on it k :p

My sis in law is an english teacher..Oh, My English! After this kite speaking london k (budget macam teror sgtla kunun), mmg my bro prefer cikgu pun...wonder why??
Xpela da jodoh mereka hehe
Kecik n kurus je orgnya...so, I'm seriously feeling threaten owk..trus lompat bintang laju2
Family dier pun owk sgt, low profile..down to earth....mesra cam tagline bob af2 tu~

For engagement we olls bg 3 hantaran berbalas 3. 2 hantaran my older sis yg decorated..creative gak dier erk..yg 1 lg I la yg deco, mcm ntah pe2 je..sentuhan org x creative mcm tu la hasilnya hahaha
For wedding we olls bg 9 hantaran berbalas 9...ikut belah kelantan katenya..ntah xtau sgt..so, ikutkan je kata org tua :p
Wedding punya hantaran mostly my younger sister ainismara yang buat..but last minute my older sis altered here n there, time dier rajin bolehla suruh kot kuang3
Surprised it works la plak kan...


Jom layan pict plak...hantaran with mint green theme untuk wedding (actually bought 2 types of kain lapik utk alas dulang, but at the end we decided not to put it on), selain tu hantaran utk engagement. Quite simple isn't it? Jdla 4 the first timer :)


Dulang hantaran utk cheque tu I yg deco, but the frame itself my younger sis yg deco

Pulut kuning neh hasil tangan mek yah, kakak my mum

The rest of hantaran (abaikan background yg b'sepah2 tu, x smpt nk kemas dowh, tdo pun bp jam je....yg kosong tu dulang tuk pulut kuning dalam pict atas tu tau, import dr rumah sepupu cuz my mum & her relatives tanak pulut tu kat sana). Yang dalam bekas bertangkai, hantaran utk engagement.

Yg ni hasil sabotage I jgk..ke laut jadinya haha


Both are hasil seni my older sis..not bad la kan :p


So, these are from my sis in law side..it's pink!! My fave color >__<
 
My favorite is this ones..simply because the pink color really captured my eyes hooyeahh~

Singgahsana cinta my bro & my sis in law..love it!

Close up skit

Tq for your warm greetings & we did enjoy the food served..yummylicious!

Actually byk lagi pict nk upload, tp line connection is very poor la..berjanggut nk tunggu uploading..nk resize tak rajin lagi..nanti2la kot. Perut pun da berkpop...Owkla, will continue to update reception on our side plak later on k!


To yang diraikan~
Barakallah hu lakuma wa baraka alikuma (God bless you both and bless you both)
Wa jamaah baina kuma fii khair (And get the best collection)
Barakallah hu lakuma wa baraka alikuma (God bless you both and bless you both) 
Wa jamaah baina kuma fii khair (And get the best collection)

No comments: